maandag 22 december 2008

Pointer heeft altijd wat... Wat dan?


Gegroet jongelui, wat is het weer een mooie dag!
Nu had ik gedacht dat het leuk is om op een schaak-blog een schaak-monitor te hebben zoals ik dat ook op mijn blog Confrontaal Je ziet het niet op de screen-schot hierboven maar de partijen - altijd vluggertjes - worden 24/7 op het net gezet en je kunt ze live volgen, soms ook die van mij, wat natuurlijk niet de grootste attractie zal zijn.
Bart je kunt deze widget zo ophalen:
Onder deze close-up zie je get-widget-knop waardoor je naar de site wordt gestuurd waar de widget kan worden gedownload. Deze is heel simpel omdat je kunt kiezen voor "widget toevoegen" aan je blogspot-blog. Dan is het meteen goed, maar wil je iets meer ernmee doen dat moet je het tool-knopje op je blog gebruiken Je krijgt dan de code van de widget te zien. De HTML-code van je blog-lay-out (klick op "aanpassen" en dan "Html-bewerken" (in dat venster helemaal onderaan)) geeft alleen aan hoe de widget geplaatst wordt.
In je blog-sjabloon moet je het geselecteerde deel van dit plaatje daar kunnen terugvinden.

Het venster dat je krijgt als je op de tool-knop klikt ziet er in dit geval uit als hieronder.
Jongelui, dit is dus niet hetzelfde. Het zijn twee verschillende onderdelen en je kunt ze geen van beide missen. Verder heb je natuurlijk de broncode in java-script van de widget die op de site van de ontwikkelaar staat.

Nou even lachen? Hier is mijn kortste partij van eergisteren:
White "Pointer"
Black "douge"
Event "InstantChess"
WhiteElo "1458"
BlackElo "1477"
Result "1-0"
ICCause "0"
ICEcause "2"
1.e4 d6 2.f4 e5 3.Nf3 Qh4+ 4.Nxh4 Bf5 5.Nc3 Bg4 6.Qxg4 exf4 7.d3 1-0

Dat was het, groetjes maar weer, vrolijke, vanwege het mooie weder, inclusief zonneschijn (geen schoner schijn dan zonneschijn).

P.S. Dacht ik dat html-code verboden was blijkt het een kwestie te zijn van de rechte haken in de PRN-code van de "schaakpartij". Heb ik dus effe verwijderd.



.

1 opmerking: