vrijdag 19 september 2008

to jump up

Na de vergadering van zondag werd ik donderdag aangenaam verrast door de toch nog hoge opkomst. Ab, Casper, Jan, Hans en ondergetekende waren present. Hans was als laatste binnengekomen en was dus oneven.
Uiteraard hadden we het even over het rookbeleid, des te meer daar het ook nog in " 2 Vandaag" op het landelijk nieuws besproken werd. In beeld kwam Bert Crum die een pleidooi hield met steekhoudende argumenten: "t Spiet mie donders , moar 't is veul gezelliger als hier rookt wordt en nou helemoal, 'k heb veul meer omzet jáááááááááá maar goed terug naar de partijen.
Na het tossen werden de volgende wedstrijden gespeeld: Jaap - Ab en Casper - Jan
Ik heb weinig tot niets meegekregen van Casper- Jan of was het nou Jan - Casper. Wel hoorde ik opmerkingen als: Ik heb je de oren gewassen en het voelde als een koude douche.

Ik speelde tegen Ab met wit. Ab ziet er de laatste tijd veel ontspannender uit, sinds hij zijn rijbwijs weer terug heeft en uiteraard heeft dat zijn weerslag op onze partij.
Tijd voor het Weens, What Else??
zetverloop: 1) Pc3 e5 2) e4 Pf6 3) f4 d5 4) fxe5 Pxe4 5) d3 Dh4 schaak. Hier wil ik toch even wat toevoegen, helaas dat ik niet in staat ben een diagrammetje in te voegen maar dat terzijde. ooit heb ik een boekje gekregen, voor mijn verjaardag nog wel en ook nog van een vrouw, genaamd: Vienna Game, geschreven door Gary Lane.
Hierin staat op bladzijde 31 en ik citeer: A word of caution for White if Black play's 5).....Dh5 schaak, It is not correct etiquette to jump up on to the table and strat celebrating your imminent victory....... dat onze partij alsnog verzandde in een rekenpartij en remise doet niets aan dit mooie zinnetje af.
Jaap- Ab remise. Jan - Casper remise (meende ik)

Jaap

Geen opmerkingen:

Een reactie posten